-Orta vadede özellikle gelişen teknoloji ile birlikte artık blok zinciri tabanlı oyunların ve genişletilmiş gerçeklik oyunlarının öne çıkacak.
-Rekabette farklılaşmak için metin yazımından seslendirmelere, sanat tasarımından orijinal müzik üretimine her alanda daha yüksek prodüksiyonlar söz konusu olacak.
-Mobil oyun üretimi artarak devam edecek. Yenilikçi stüdyolar daha görünür bir hal alacak ve hyper casual, casual ya da mid-core fark etmeksizin oyuncuların gözünde görünür oyunlar yapmak için daha büyük çabalar gerekecek.
-2022, özellikle küçük ve orta ölçekli şirketlerin satın almalarının ve yeni başarı hikayelerinin yoğun olduğu bir yıl olacak.
-Etki alanlarını genişletmek isteyen oyun şirketlerinde büyük ölçüde yerelleşme girişimleri görülecek.
-Yalnız Z ve Y Kuşağı değil, 50 yaş üstü oyuncuların da 'yeni oyuncu olarak' ekosisteme daha fazla adım attığı görülecek.