USD

Turizm

14 Mayıs 2019 13:24

Türkiye'nin 81 ilini ünlüleriyle birlikte gezecek

Rotahane Kurucusu Pervin Ersoy, Türkiye’nin önemli bir turizm elçisi Kendisi bundan yaklaşık 4 ay önce Rotahane adında bir projeyi hayata geçirdi. Projenin amacı ise Türkiye’nin 81 ilini ünlüleriyle birlikte gezmek. 15 günde bir gezi düzenlendiği düşünülürse 81 ili yaklaşık 7 sene sonra tamamlamış oluyor.

Ersoy, fikrin nasıl geliştiğini şöyle anlatıyor: “Benim kafamda yıllardır olan bir şeydi, Türkiye’yi gezmek ve Türkiye’yi tanımak. Rahmetli annem çok gezerdi. Her zaman ‘önce kendi memleketimiz’ derdi. Eşimin geçtiğimiz temmuz ayında bakan olarak atanması, benim Türkiye’yi gezme isteğime vesile oldu diyebilirim. Sosyal medyaya bakıyorum, Bakan Bey GAP turunda. Ertesi gün Diyarbakır’da, Urfa’da, Mardin’de… Ben de arkadaşlarımla turlara katılmaya başladım. Sonrasında bunu proje haline getirmeye karar verdim. En son Bursa’ya gittiğimizde oyuncu Eser Yenenler de bizimle birlikteydi. O bir Bursalı. Şehri bir ünlüyle gezmek çok farklı oldu. Bende de o an tüm Türkiye’yi ünlüleriyle gezme fikri doğdu. Bunu Saffet Emre Tonguç’a da anlattım. O da müthiş olacağını söyledi. İlk turumuz Denizli’ye oldu. Sonra Şanlıurfa’ya gittik. Bir sonraki durak Diyarbakır olacak. Yaz tatili için ara verdikten sonra Hatay turu yapmayı planlıyoruz.”

KAZARKEN BULDUĞUMUZ MEDENİYETLER ÜLKESİ…

Turizm alanındaki en büyük gücümüzün, Allah vergisi inanılmaz bir coğrafyada yaşamak olduğunu söyleyen Pervin Ersoy, sektörün güçlü ve zayıf yönlerini şöyle yorumluyor: “Bu coğrafya biz Türklere bahşedilmiş. Kültürel zenginliklerimiz bize çok büyük bir değer katıyor. Bizim tarih dokusu olarak da doğal zenginlikler olarak da çok şanslı bir toplum olduğumuzu düşünüyorum. Antakya’da kazılar yapılıyor. Kazarken bulduğumuz medeniyetler ülkesinde yaşıyoruz. Toprağı sürerken başka bir medeniyete rastlıyoruz. Bu bizim için çok büyük zenginlik. 12 bin yıldan bahsediliyor Göbeklitepe için. Avcılık olan bir toplumda ibadetin de olduğunu görüyoruz. Türkiye’nin bu potansiyelinin çok iyi kullanılmadığını düşünüyorum. Bu kadar yüksek potansiyelde bir ülke çok daha iyi durumda olabilirdi. Güvenlik açısından iyiyiz fakat çok yanlış yansıtılıyoruz. Müslüman bir ülkeyiz ve Müslüman bir ülke olduğumuz için önümüzü kesmeye çalışıyorlar. Büyük güçler tarafından engellendiğimizi düşünüyorum. Bunun dışında otel sayılarının artırılması lazım. Madem Şanlıurfa’da Göbeklitepe gibi bir yer çıktı, yatırımcıların o tarafa ağırlık vermesi gerektiğini düşünüyorum. Nitelikli, eğitimli elemanlarla o bölgeleri turizme daha yakışır hale getirmeliyiz. Benim bakan eşi olarak Türkiye’yi anlatmam lazım. Ülke kazanırsa refah seviyemiz de artar. Türkiye’yi daha çok tanıtalım.”

“HATAY BENİ ÇOK ETKİLEDİ”

Pervin Ersoy, kendisini en çok etkileyen geziyi ise şu şekilde anlatıyor: “Şimdiye kadar beni en çok Mardin ve Hatay etkiledi. Hatay’da insanların dil, din, ırk demeden birlik ve beraberlik içerisinde olduklarını gördüm. Hıristiyan, Musevi ve Müslümanlar birbirlerine kota koymamışlar. Şöyle bir olaya şahit oldum: Yanımızda Müslüman bir tur rehberi vardı ve Musevi bir hahamla konuşuyordu. Tur rehberimiz hahama diyor ki: ‘Hadi aç kapıları, senin oraya ziyarete geliyoruz!’ O kadar birbirlerine yakınlar ve o kadar kardeşler ki, 27 yıldır aynı yerde yaşıyorlarmış. 'Benim Müslüman olmam, onun haham olması bizi hiç ayırmadı' dedi. Bu durum beni çok etkiledi. Buna dinler buluşması diyebiliriz. Mozaik çok renkli. Her din var Hatay’da. Mardin’de de doku çok güzel. Mezopotamya’ya bakmak müthiş bir şey. Orada gün doğumunu yaşadım.”